L Is For Lovely

Nytto-dag!

Kategori: Allmänt

Vaknat och satt igång med tvätten! Jiippiii! :P
 
Vi hade dessutom så mycket tvätt idag så jag tror jag måste boka ett till pass efter det här är slut och fortsätta! Haha! Så går det när man sparar på sig! 
 
Förutom tvätten så har jag varit ner på mobil-reparations-affären på Gullmarsplan och kollat vad det skulle kosta att byta glaset på min "gamla" iPhone. Typ 700 pix skulle dom ha! Tyckte typ det var helt ok pris med tanke på hur den såg ut! Måste ju byta båda fram och baksida! 
 
Hur som helst, han skulle köra en felsökning på telefonen för att se så att inte själv telefonen är trasig och sen skulle han ringa! Känns ju onödigt att byta glas för 700kr om själva telefonen inte funkar! Right? ;)
 
Sen har jag gjort en annan väldigt bra grej idag! Jag har sålt min gamla förlovningsring! :) 
 
Den har ju legat i badrumsskåpet ända sen jag flyttade hit och jag har tänkt göra mig av med den massa gånger men inte tagit tummen ur helt enkelt! Hade först tänkt sälja den på någon nätsida men de har verkat så krångligt och varje gång jag åkt in till stan så har jag glömt den hemma! 
 
Idag insåg jag att det finns ju en guldsmeds-butik på Gullmarsplan som köper guld så jag slog till där! Hade kanske kunnat få bättre pris på nätet men jag skiter faktiskt i vilket! Den väger så lite att det förmodligen skulle gjort en marginell skillnad! Känns bara skönt att ha blivit av med den! Och att vara 700kr rikare! ;)
 
Nej, dags att gå ner i tvättstugan igen! Ciao! 

Kommentarer

  • Lillskräcken säger:

    Bra där! Jag sålde min förlovningsring och kunde därmed betala efternamnsbytet så jag inte längre behövde dela det med ett gäng kompletta galningar, bra symbolik i den affären kan jag ju säga! ;-)

    Svar: Ja, det känns kanon! Jag tänkte spendera pengarna i New York! Inte för att det var någon stor summa men nått får jag ju säkert för dem! :)
    Lisa Lindahl

    2013-05-13 | 14:33:05
    Bloggadress: http://www.makeupfordummies.se

Kommentera inlägget här: