L Is For Lovely

What's new?

Kategori: Allmänt

Jag vet att det har varit dåligt med uppdateringar här men jag har inte riktigt haft någon motivation! 
 
Ända sedan jag kom hem från julfirandet i Umeå har jag varit i min "jobba och inte tänka-bubbla" och inte orkat så mycket mer än bara fokusera på att ta mig igenom arbetsveckorna! 
 
Nåja, jag ska ge Er en snabb uppdatering på vad som hänt och vad jag gjort! Borde inte ta så lång tid eftersom jag mest befunnit mig på Danderyds sjukhus! ;)
 
Hade en fin jul i Umeå med familjen! En relativt hektisk vecka! Kom upp torsdagen innan julafton. Som jag skrev tidigare, hade vi kusinträff på fredagen, middag och vin med Linnea på lördagen!
 
Söndagen spenderades hos pappa, bakade lussebullar och åt middag!
 
Sen var det julafton, den spenderades hos mamma! Vi firade som vi alltid gör, dopp i grytan till lunch, Kalle och glögg kl 15, julmiddag därefter, Karl-Bertil Jonssons jul kl 19 (för mammas skull :P ) och sedan julklappsutdelning! 
 
Kajsa vid julgranen!
 
Jag fick fina julklappar! Presentkort på Change, Body Shop och Gina Tricot, ett manikyrset, en stekpanna, ett Kostaboda-fat, Vänner-boxen och pengar! Var mycket nöjd! 
 
Presentkortet från Change har blivit en behå, det från Gina blev en skjorta och det från Body Shop köpte jag ansiktsprodukter för! Som sagt mycket nöjd! :)
 
Juldagen blev en mysdag med min fina Lisa! Lagade gooo'middag, snackade skit och kollade på Pretty Woman! En riktig tjejkväll helt enkelt! 
 
På annandagen bjöd pappa och Karin på middag i Spöland! Och sen var veckan slut! 
 
Sen jag kom hem har jag mest jobbat. Mellan den 27 december och 11 januari hade jag bara 5 lediga nätter! 
 
Nyårsafton spenderades på avdelningen! Men jag gjorde mitt bästa för att göra natten lite extra speciell! Hade piffat mig lite extra och hade dagen till ära klänning istället för blus! Hade köpt en stor flaska Pommac som vi "poppade" på tolvslaget! ;)
 
Jag på nyårsafton i landstingsuniformen!
 
Nu börjar det lugna ner sig med jobb, var ledig förra helgen och är ledig den här helgen! Skönt! 
 
På träningsfronten har det varit lite trögt, inte blivit några promenader men jag har rockat min rockring en del. Hur som helst så är jag rätt nöjd, inte gått upp något under julen, snarare gått ner ett kilo! Ligger nu ca 5,5 kilo minus! Bara 2-3 kilo kvar! :)
 
I min nya klänning, minus 5,5 kilo! ;)
 
Hmm, vad har jag mer att berätta? 
 
Ja, en parentes är att jag, efter kanske ett år av ögonbryns-sparande, varit och fixat till brynen på en salong! Blev riktigt nöjd, men måste fortsätta spara lite, dom är fortfarande lite glesa! Inte så konstigt kanske, har ju plockat sönder dom i typ 15 års tid! :P
 
Mina 'nya' ögonbryn
 
Jag gav aldrig något nyår-löfte i år men nu när jag sitter här och skriver så kom ett fin-fint nyårslöfte, jag ska försöka att hitta på mer saker när jag är ledig! Inte bara vara hemma varje ledig dag/kväll, utan försöka ta mig i väg och träffa folk! Tror det skulle få mig att må bättre! Inte för att jag mår dåligt men ofta när jag är ledig så är jag trött och det är så enkelt att bara stanna hemma och göra ingenting men det gör också att man inte riktigt känner att man tagit tillvara på sin ledighet! 
 
T.ex. förra helgen var jag och Sara ute och drack vin och även om jag var trött dagen efter så var det så värt det för det kändes som man hade gjort nått av sin ledighet! Unnat sig något roligt och tagit tillvara på sin lediga helg! Det i sig ger energi till själen! Även om man känner sig fysiskt trött! ;)
 
Nej, nu har jag babblat på alldeles för länge! Nu ska jag rocka min rockring och sen duscha och fixa i ordning mig!  I eftermiddag ska jag träffa mamma som är i stan och hon ska stanna hos oss till imorgon! Mysigt! :)
 
Oj, just ja, jag höll ju på att glömma kanske det största som hänt sedan sist! Jag och Kajsa har bokat en resa till New York i maj! Fattar Ni, jag ska åka till NEW YORK!!! Jiiihoo! Det kommer bli awesome! :)
 
New york, baby!!! :)
 
Lovar bättre uppdateringar från och med nu! Hoppas Ni fortsätter följa mig! ;)
 
Kram så länge! 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: