L Is For Lovely

Ny vecka, nya tag?

Kategori:

Godmorgon!

Ja, jag vet att klockan är 14 men ska ju jobba i natt så jag försökte sova ut lite! :)

Inte några större planer idag! Dricka mitt kaffe, kolla lite Vänner (fick ju vänner-boxen av Niklas i julklapp ;) ), rocka min rockring, göra mina armhävningar, duscha och åka till jobbet!

Verkar som jag har gott om tid att hinna med dagens beting! :P

Mamma var och hälsade på lördag till söndag, vi var en sväng på stan, lagade god mat, kollade film, löste melodikrysset och gjorde slingor i hennes hår! Det var mysigt!

På stan hittade jag en bok som jag har för mig att min fina vän Lisa läst och sagt (för typ 1-2år sen) att jag borde läsa!

Den heter 'Att välja glädje' och är skriven av Kay Pollak! Har bara läst ca 40 sidor men känner redan att den här boken är en jävligt bra bok!

Jag vill inte säga att jag är en negativ människa men jag finner mig själv ofta i negativa tanke- och känslospiraler! Har jag väl en negativ tanke/känsla har jag så svårt att släppa den!

Boken vill bl.a. säga att du genom att styra över och ändra dina tankar kan kontrollera och välja dina känslor! Du kan välja att vara lycklig!

Och det i sig vore ju grymt! :)

Ska läsa vidare och ge er mer info sen! :)

Nej, nu kaffe och 'Friends' i soffan! ;)

Kommentarer

  • Lisa säger:

    men sjuukt bra minne du har! det är en riktigt givande bok. Framförallt gillar jag första halvan av boken. andra halvan blir lite si och så, men väl värd läsningen!! hejaheja!!

    2013-01-21 | 20:42:44
    Bloggadress: http://www.fladdrandekuse.blogg.se

Kommentera inlägget här: