L Is For Lovely

Tack gode Gud!

Kategori: Allmänt

Dagens planer blev ändrade då Niklas flyg var försenat! Han skulle inte hinna åka och hämta bilen som varit på service!

Istället fick jag äran att åka ut till Danderyd och hämta hans bäbis!

Vilken lycka! Eller inte?

Ni som känner mig har säkert hört mig förbanna att köra bil i Stockholm! Det är så mycket trafik, jag vet inte vart jag ska och dessutom är det ju ingen vanlig slit och släng-bil jag kör, det är ju s5:an!

Får ångest bara av tanken på att nått skulle hända med den! Ångesten späds sedan på av alla miljoner filer och bilar i stan och att inte hitta dit jag ska, måsta göra filbyten i sista stund, ha någon idiot sniffa mig i arslet, bli stressad, stressad, stressad,...

Men jag gjorde det! Jag körde från Danderyd i rusningstrafik med den fina bilen!

Och varför? Jo, för jag måste ju lära mig! Ska jag bo kvar här så måste jag ju kunna köra bil här!

Dessutom kände jag mig rätt säkert på vägen hem från Danderyd! Jobbar ju där och har åkt vägen flera gånger!

Jag överlevde! Och bilen klarade sig utan en enda skråma!

Thank you, lord!

Nu måste jag vänta lite så ångesten lägger sig innan jag gör nått annat! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: