L Is For Lovely

Snabb-shopping på Götgatan!

Kategori: Allmänt

Idag efter min eftermiddagspromenad åkte jag till Slussen och gick på Gina Tricot på Götgatan!

Hade nämligen sett en lång jeans-skjorta att ha till typ tights! Skitsnygg men slut i min storlek överallt! T.o.m. på nätet! Tänkte chansa och kolla om dom hade nån kvar! Och det hade dom!! :)

Köpte den, en rutig flanellskjorta och ett svart baslinne, modell längre! Ska visa sen! :) Supernöjd! :)

På vägen hem var det, som vanligt mellan 16 och 18, proppfullt på tunnelbanan!

Hatar att åka tunnelbana den tiden! Det är så äckligt mycket folk, jag får panik! Alla säten upptagna och på varenda centimeter av ytan i varje vagn står folk och trängs! Och på varje ny station försöker ännu mer folk tränga sig in i den redan överfulla vagnen!

Det är när jag hamnar i detta kaos som jag börjar fundera på att flytta hem till Umeå igen! Haha! Nej, jag älskar Stockholm! ;)

Chauffören idag var iaf glad och skojjfrisk! Citerar honom: 'Mot Farsta, var god tag plats! Ja, inte för att det finns så mycket plats, men varsågod! Haha! Dörrarna stängs!' :P

Kommentarer

  • Morso säger:

    Humor lättar alltid upp. Och så får man tänka att det kunde vara värre, rusningstid i Tokyo till exempel.

    Svar: Ja det kan ju alltid vara värre! :P men när man står där och trängs så tröstar det inte så mycket! ;)
    Lisa Lindahl

    2012-09-29 | 11:11:42

Kommentera inlägget här: