L Is For Lovely

Nya hårfärgen!

Kategori: Allmänt

Höll på glömma, skulle ju lägga upp en bild på min nya hårfärg!

Ja, efter att först blivit gulaktigt av slingorna, blev det som sagt grått av den blonda färgen jag la på!

Idag (eller igår om man ska vara petig, klockan är ju över tolv) så köpte jag en ljusbrun färg och hoppades på det bästa! Blev mörkt, men det hade jag ju räknat med, dock fortfarande något grått!

Alltså det är ju brunt men det är som skiftande mot grått! Skit samma, nu orkar jag inte bry mig längre! Det får funka!

Provade Revlons Nutri Color, en inpackning med färgpigment som fäster på färgat hår! Finns i olika färger! Man kan använda den för att tex förstärka, tona ner eller neutralisera hårfärgen! Fick den av Caroline! Dämpade lite av det gråa faktiskt! Kanske får införskaffa en sådan som man kan använda några ggr!

Vill hur som helst inte färga håret nå mer, det är redan slitet som det är! Får duga så här så länge! :)


Kommentarer

  • Anonym säger:

    Blev jättefint gumman! :) Men fråga mej nästa gång om du är blond och blir gråhårig. I know what to do! ;) Med en mamma till frisör å grått hår i somras kunde jag gett lite tips. Fick ju tillbaka min färg efter div små tricks..:) Men du passar jättebra i brunt! Allt klär ju en skönhet..:) Puss

    Svar: Tack, baby! :)
    Lisa Lindahl

    2012-09-27 | 12:21:08
  • Anonym säger:

    Oj, glömde namn..Stina skulle det va :)

    2012-09-27 | 12:21:35
  • Morso säger:

    Du blev jättefin tycker jag! Jag ska också bli brunhårig har jag tänkt. Puss och kram

    Svar: Tack, mamma! :)Bra att du bestämd dig för att färga håret, som jag har tjatat! ;) Puss
    Lisa Lindahl

    2012-09-27 | 17:35:23

Kommentera inlägget här: