L Is For Lovely

Julångest

Kategori: Allmänt

Äntligen på väg hem! Inte varit så farligt inatt men morgonen blev som vanligt stressig! Ska bli skönt att lägga sig och sova lite! :)

Jag hoppas bara jag hinner pussa Niklas hejdå innan han åker! Inte så stor chans, jag är ju rätt sen! Men hoppas kan man ju ändå! ;)

Lagt schemat inför nästa period inatt, vi har ju önskeschema och nu skulle vi lägga för perioden 10/12-17/2, dvs över julen! Och nyår!

Jag vill verkligen inte, inte, inte jobba julen! Då blir jag ju ensam i Sthlm hela julen, Niklas familj åker till fjällen och min familj, ja dom är ju i Umeå!

Tanken att vakna ENSAM på julafton och bara vänta på att åka till jobbet, jobba, åka hem, sova och vakna ENSAM på juldagen för att återigen åka till jobbet osv,.. Den tanken ger mig ångest! Jag kommer bli så deprimerad! :(

Det är ju en sak att kunna umgås med familjen på dagen och sen åka till jobbet och jobba men det här känns ju bara misär!

Har sökt semester men det såg tydligen inte så positivt ut att få den beviljad! Och det är väl klart, INGEN vill väl jobba jul! ALLA vill ju vara hemma med sina nära och kära då!

Usch, jag måste peppa upp mig lite! Som sagt, jag får ångest bara av tanken att måsta vara ensam här på julen! Får hoppas på det bästa och tänka på nått annat så länge! :)

Kommentarer

  • Emma M säger:

    Hej Vännen!!
    Jag kikar i på din blogg varje dag och ÄLSKAR DEN!!! Den är så bra med både personligt å tips! Har beställt frans serumet och hoppas få hjälp av det jag också.. Men nu till min fasa läser jag så dagens inlägg. Ska du inte hit över jul å nyår???! Jag och Hany ska ev gifta oss på nyår om alla planer faller på plats och då vill jag ju ha dig där!! KOM HIT!!!!

    Svar: Åh, vad roligt att du läser min blogg varje dag och ännu roligare att du gillar den! :)
    Ang julen och nyår så vet jag ingenting än, men vad jag vet är att jag måste jobba en av helgerna,.. Det är liksom en oskriven regel att man jobbar en av helgerna, för ingen vill ju jobba! Men nån MÅSTE jobba! Det är trist, men det är den branschen jag gett mig in i! Kommer lägga allt mitt krut på att få vara ledig över jul,.. Det känns som jag skrev fruktansvärt att behöva vara ensam på julen! På nyår så är jag ju åtminstone inte ensam i sthlm, då är ju Niklas här iaf! SÅ man får träffa nån man håller kär på dagarna! Är ledsen att jag inte kan komma på ert bröllop om ni gifter er på nyår! :( Usch! Det är inge roligt alls,.. Jag får skaffa barn, då får man ta föräldraledigt, och ingen kan neka dig det! Då kan man vara ledig både jul OCH nyår varje år i 8 år! Looking forward to it! :)
    Lisa Lindahl

    2012-10-02 | 13:19:44
  • Lisa säger:

    åh!! jag håller tummarna att du iaf får ett hyfsat bra julschema så du kan komma hem till oss!!:)

    Svar: Det hoppas jag också! Ibland hatar jag mitt jobb, eller inte jobbet i sig men själv grejen att man aldrig kan vara säker på att man får vara ledig när man vill vara ledig! Det suger! Och ska man vara ledig en helg så får man vara beredd att jobba den andra helgen! Trist! Men men, sånt är livet! Längtar till jag får barn och kan ta föräldraledigt varje jul OCH nyår, varje år i 8 år,.. och ingen kan neka mig det!
    Lisa Lindahl

    2012-10-02 | 21:17:56
    Bloggadress: http://www.fladdrandekuse.blogg.se
  • Morso säger:

    annars kommer jag ner till Dig! Puss

    Svar: Jobbar för att få ledigt julen,... vi får se hur det blir helt enkelt!
    Lisa Lindahl

    2012-10-02 | 23:01:33

Kommentera inlägget här: