L Is For Lovely

Genomruttna människor!

Kategori: Allmänt

Godmorgon!
 
Jag har vaknat efter nattjobbet och precis stigit upp, sitter vid köksbordet med en kopp kaffe! Gott! Ska kila på promenad i regnrusket sen! :)
 
Hur som helst, för att komma till min rubrik! Jag vet att dom flesta som känner mig vet att jag har en del tillits-problem. Jag har nog alltid, till viss del varit lite svartsjuk av mig och det har tyvärr inte blivit bättre med åren! Och en av anledningarna till det gjorde sig påmind igår! 
 
Jag fick nämligen ett sms från ett ex. (Väljer att inte säga vem det var, vill inte hänga ut någon).
 
I alla fall, så här såg det ut:
 
Väljer att censurera sista raden i smset, det enda som står där är "kram" och namnet på personen.
 
Här har vi alltså en kille som har flickvän, men som inte kan låta bli att ha kontakt med andra tjejer på sidan av och för att kunna göra det utan att hans flickvän ska få reda på det väljer han att skaffa sig ett extra, "hemligt" kontaktkortsnummer som han delar ut till dom andra, där dom kan höra av sig till honom bakom ryggen på hans tjej! Hur stört är inte det?
 
Det här är alltså en kille jag varit tillsammans med och som betedde sig likadant mot mig, ljög om allt och inget, hade andra på sidan av, var till och med tillsammans med en annan tjej samtidigt som han var tillsammans med mig! Med andra ord en genomrutten människa!
 
Och anledningen till att jag skriver det här inlägget är inte för att jag vill att folk ska tycka synd om mig eller för att jag fortfarande är arg och sårad och mår dåligt över det som varit! Jag har kommit långt förbi det!
 
Jag vill bara visa på hur risiga människor det finns i den här världen, för det är många, många, många som blir totalt chockskadade när man berättar historien om den här personen! Dom tror inte det är på riktigt, tror inte att det finns sådana människor! Men jag kan lova, på mitt hedersord att det finns! Vi har ett praktexempel här ovan!
 
Sen kanske jag vill framföra en av anledning till att jag ibland kan ha väldigt svårt att lita på människor! För det har jag, det är ingen hemlighet! Våra erfarenheter formar ju oss, på både gott och ont! Och den här personen har väl format mig till att bli misstänksam och svartsjuk! Karaktärsdrag som jag ibland kan hanterar bättre och ibland inte kan hantera alls! Tyvärr!
 
Jag är hur som helst väldigt tacksam och glad att jag har träffat Niklas som älskar och står ut med mig, trots alla mina baksidor och skönhetsfläckar! Jag känner samma sak för honom! Och det är väl det som är kärlek! <3

Kommentarer

  • Lillskräcken säger:

    Han kanske är släkt med min blivande exman...!
    Fyyyyyy så hemskt, stackars ovetande flickvän.

    Svar: Känns som om liknelserna dem emellan blir större och större för varje dag!
    Lisa Lindahl

    2012-10-21 | 18:09:16
    Bloggadress: http://www.makeupfordummies.se

Kommentera inlägget här: