L Is For Lovely

Födelsedagshelgen

Kategori: Allmänt

Ja, som ni alla säkert vet så fyllde jag år i helgen! Närmare bestämt på lördagen! Tror inte detta undgått någon då jag alltid är så bra på att informera när min födelsedag stundar! ;)
 
Jag blev rejält bortskämd av Niklas, han köpte riktig gooo'frukost och gav mig presentkort på både helkroppsmassage och ansiktsbehandling! Sen hade han handlat en massa gott att äta av hela dagen, och bjöd mig på både middag och vin när vi gick ut på kvällen! 
 
Kände mig nästan så bortskämd att jag fick dåligt samvete!
 
Till dig, min älskling (har sagt det många gånger, men jag säger det igen), du är finast i världen och jag älskar dig av hela mitt hjärta! <3
 
Drar en snabbresumé av helgen som började på fredagen med att Kajsa kom till stan! Vi åkte bara hem och hade fredagsmys, gjorde varma mackor och drack te! 
 
Sen på lördagen, födelsedagen, så blev det alltså riktig lyxfrukost med färskt bröd, skinka, philadelphia, avokado och andra grönsaker, ananas- och apelisjuice, te, kaffe! Ja, det mesta man kan önska helt enkelt! 
 
Fick presenter också, Kajsa hade köpt duschkräm och bodybutter från Bodyshop som luktade persika (hade önskat mig den), och Niklas gav mig som sagt både massage och ansiktsbehandling! Pappa hade skickat ner ett björkljus att tända för att få lite Umeåstämning (Umeå är ju björkarnas stad, om någon missat det!). 
 
Jag och Kajsa drog en lite sväng på stan och sen när vi kom hem låg vi i soffan och myste framför Vänner till det var dags att göra sig i ordning för kvällen. 
 
Jag hade bokat bord på en grekisk restaurang som heter Faros och ligger på söder, där mötte vi upp Caroline och Patrik, Henrik, Emma, Chris och Rima. Fick ännu fler presenter, av Emma fick jag ett halsband med en snöflinga på (för hon vet att jag älskar snö :P ), Chris gav mig en stock snus och Rima (och Zagge som inte kunde komma med) hade köpt en palett med massor av ögonskuggor.
 
Caroline håller på att måla en tavla av mig som jag ska få sen när den är klar men jag fick se en bild på den! Den blir kanonfin, ser framemot att få den! 
 
Hursom helst, sen drog vi vidare, hamnade på Kvarnen en stund och skulle sen bege oss till Cliff Barnes! Dock var det åldersgräns så alla skulle inte komma in där. Slutligen hamnade vi på ett litet franskt ställe i Vasastan, lite halvsunkigt men det fanns i alla fall öl och vin! 
 
Jag vill inte säga att jag är missnöjd med kvällen men jag var rätt besviken på restaurangen, tyckte det var dålig service och att personalen var stressade och plockade undan tallrikarna innan alla hade ätit klart och så!
 
Sen hade jag kanske önskat att vi hade hamnat på nått lite roligare ställe än det vi till slut hamnade på, men för min del spelade det inte så stor roll, jag ville mest bara umgås med mina vänner! Jag hoppas bara att alla som var med hade en schysst kväll! 
 
Hur som helst, tack för alla presenter och all uppvaktning! Betydde mycket för mig! 
 
Igår kom mamma förbi och fikade lite. Resterande delen av dagen spenderades i sängen framför tv:n, och nu idag är det redan dags att gå till jobbet igen! Tillbaka till verkligheten kallas det! Jiiihooo! Vilken lycka! 
 
Ne, det är dags att tagga till! Går ut och går min första "morgonpromenad" som 28-åring! ;) 

Kommentarer

  • Lillasyster säger:

    Det var roligt att komma och hälsa på dig lilla skrutt. Jag kände mig faktiskt också lite bortskämd med go' frukosten och allt :)

    Har sagt det förut, men säger det igen: jag hade trevligt när vi väl slog oss ner vid ett bord. När det är så många kockar är det bäst om man har bestämt soppan i förväg om du förstår vad jag menar. Men, det är ju lätt att vara efterklok....

    Puss puss puss!

    2012-11-12 | 22:13:08
  • Eva säger:

    Hej sparven. Är glad att jag hann komma och mysa med dej en stund. Puss och kram f
    rån morso

    2012-11-13 | 12:58:05

Kommentera inlägget här: